Inna telewizja
Przez ostatnie kilkanaście lat telewizja zmieniła radykalnie swoje oblicze. Zmieniła się jej forma, treść, ale przede wszystkim możliwości jej odbierania. Powstało wiele stacji prywatnych będących ogromną konkurencją dla publicznych programów telewizyjnych, a co za tym idzie, skomercjalizował się rynek telewizyjny i sprowadził do kodowania i zakupu interesujących nas pakietów programowych. Prawa do transmisji sportowych, premier filmowych stawiają nas niekiedy w ogromnym kłopocie, gdyż każdy nadawca chce przyciągnąć do siebie odbiorców, a kilka platform telewizyjnych na rynku konkurujących ze sobą to nie lada wydatek na zakup abonamentu na oglądanie telewizji.
Dodając do tego jeszcze nowinki techniczne i nowoczesny przesył danych, z dawnej telewizji nie zostało prawie nic. Ma to z jednej strony pozytywny aspekt dla klientów, jest to forma rynkowej konkurencji, dostajemy coraz to nowe produkty, lecz komercjalizacja i pęd, oraz chcieć ogromnych zarobków przez nadawców zawęża jej dostępność dla przeciętnego człowieka.